Hoe Maak Ik Een Geclusterde Kolomgrafiek

Laten we de werking van Clustered Column Chart begrijpen met enkele voorbeelden. VAARDIGHEDEN Hoe maak ik een kolomgrafiek.


Hoe Maak Je Een Staafdiagram Over Een Ander Staafdiagram In Excel


Hoe maak je een geclusterd kolomdiagram in Excel.

Hoe maak ik een geclusterde kolomgrafiek. Stap 3 Klik daarna op het icoontje van de grafiekwizard in dit geval op de kolomgrafiek. Overweeg het toevoegen van een reeks met aanverwante gegevens in de derde kolom. Stacked Grafiek in Maak Excel Excel heeft de mogelijkheid om gegroepeerde staafdiagrammen te maken waar de staven voor gerelateerde items naast elkaar worden geplaatst voor visuele vergelijking en gestapelde staafdiagrammen waarbij informatie wordt gelaagd op staven voor kijkgemak.

Klik op Invoegen Kolomeinde. Probeer de stad op te delen in 4 delen zodat je je geclusterde bezienswaardigheden op 1 dag kan zien. Met Excel zet u allerlei gegevens in tabellen.

Ik krijg echter niet hetgeen wat ik wil. Al een uur aan het proberen en het lukt niet. Klik op het gedeelte van de kolom waar je een kolomeinde wilt toevoegen.

Houd voor 1 deel 1 dag aan. Kies in het tabblad Invoegen. Selecteer de gegevens waarvan je een kolomdiagram wil maken door met een ingedrukte linkermuistoets de gegevens aan te duiden van de linkerbovenhoek naar de rechterbenedenhoek.

Wat Excel niet h. Apr 07 2010 enkele waarde in een andere kolom of met een lijn. Gegroepeerd kolomdiagram in Excel is zeer eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken.

Stel je wilt kijken hoe de verdeling van mannen en vrouwen over de opleidingen is. Onder rijen en Geslacht. Alvast heel erg bedankt.

Zorg dat je de tweede reeks met gegevens aangeeft boven de derde kolom. 1 Open het Microsoft Excel-werkblad dat de gegevens voor uw grafiek bevat. Hoe maak je een geclusterde - Gestapeld kolomdiagram.

Ook nog onder Waarden. Excel grafiek met dubbele gestapelde kolom Beste forumleden Ik probeer een grafiek te maken waarin ik per maand onze verkopen in 2017 kan vergelijken met 2016. Ik heb de volgende gegevens.

Een vormstijl is een opmaakoptie die alleen bedoeld is voor de rand van de grafiek terwijl de grafiekstijl een opmaakoptie is die van toepassing is op de hele grafiek. Hoe een geclusterde. Vormeffecten en kiest een optie zoals Schuine rand of Gloed en vervolgens een suboptie.

Sleep daarna de variabele Geslacht. Dit kunt u een geclusterde grafiek dezelfde indeling als een histogram weergegeven en biedt meer flexibiliteit maken. U kunt deze geclusterde kolomgrafiek Excel-sjabloon hier downloaden - Geclusterde kolomgrafiek Excel-sjabloon.

Open een document in Google Documenten. Kijk op de kaart of deze bezienswaardigheden een beetje bij elkaar in de buurt liggen en cluster deze zodat je deze op dezelfde dag kunt bezoeken. Maar soms is het leuker of overzichtelijker om de informatie te presenteren in een grafiek.

Bijvoorbeeld voor de verschillende maanden wil ik de verwachte omzet in een kolom of met een lijn en de werkelijke omzet verdeeld in 4 producten in een gestapelde kolom. Feb 08 2011 Aangezien ik op mijn werk binnenkort les mag gaan geven in Excel 2010 ben ik alvast wat aan het rondsnuffelen in Excel 2010 starter. Is de optie voor een kolomeinde niet beschikbaar plaats dan tekst in twee of meer kolommen.

Als u andere vormeffecten wilt toepassen klikt u op Indeling. Ik kan nergens vinden hoe dit moet of ik snap het niet. Bij het maken van allerlei praktische opdrachten is het vaak nuttig en overzichtelijk om informatie in grafieken te maken in MS Excel.

Klik in onderstaand formulier op OK. Je kan dan een keuze. Maak voor jezelf een lijst met zaken die je graag wil zien.

Als wilt maken een geclusterde histogram gebruikt u Excel de kolom grafiek tool in plaats van het hulpprogramma Histogram. Achteraf kan je de gemaakte grafieken dan weer importeren in andere programmas zoals MS Word en MS Powerpoint. Je krijgt onderstaande figuur.

In dit artikel laat ik zien hoe eenvoudig het is om op basis van een bepaalde gegevensweergave een kolomgrafiek te genereren in Excel 2010. U moet uw gegevens in te voeren in de spreadsheet op een specifieke manier gebruikt u de grafiek optie gestapelde kolommen. Ik probeer in excel een staafdiagram te maken voor een eindopdracht van mijn studie.

Hoe maak je een gegroepeerd. Je kunt bij het maken van staafdiagrammen ook gebruik maken van een geclusterde of gestapelde variant die een tweede grafiek laat zien welke verband houdt met de variabele. Maar deze grafiek kan worden gemaakt in een aantal stappen met behulp van Excel.

Maak Photoshop uw standaard afbeeldingseditor in Windows 10 Leer hoe u Adobe Photoshop uw standaard afbeeldingsviewer en -editor kunt maken voor populaire bestandsindelingen zoals JPEGwebp PNG en TIFF evenals Photoshops eigen PSD-indeling in Windows 10. De verkoopcijfers van elke maand zijn samengesteld uit verkopen NL en verkopen EU op elkaar gestapeld. Gestapelde grafiek maken in Excel Excel heeft de mogelijkheid om gegroepeerde staafdiagrammen waar de bars voor verwante items worden geplaatst naast elkaar voor visuele vergelijking en gestapelde staafdiagrammen waar informatie is gelaagd op balken voor kijkgemak.

Sleep vervolgens de variabele Opleiding. Vul het e-mailadres voor uw account. Een geclusterde - gestapelde kolom grafiek in Microsoft Excel kan ingewikkeld maken.

VAARDIGHEDEN Hoe maak ik een grafiek met twee y-assen.


Geclusterd Kolomdiagram In Excel Hoe Maak Je Een Geclusterd Kolomdiagram



Kolomgrafiek Maken In Excel 2010 Starter Jaap Van Der Veen Jaap Van Der Veen



Geclusterd Staafdiagram



Hoe Maak Je Een Voortgangsbalk In Excel



Geclusterd Kolomdiagram In Excel Hoe Maak Je Een Geclusterd Kolomdiagram



Geclusterd Staafdiagram



Grafieken Staafdiagram Geclusterde Dutch Youtube



Hoe Maak Je Een Geclusterde Gestapelde Chart In Excel Maak Tlmaxwells Com



Kolomgrafiek Maken In Excel 2010 Starter Jaap Van Der Veen Jaap Van Der Veen



Maken Van Een Kolomgrafiek In Excel Youtube



Popular Posts

Hoe Maak Ik Een Kruiswoordraadsel

Hoe Maak Je Een Onderzoek

Hoe Maak Je Een Ecogram

Hoe Maak Ik Een Goede Flyer

Hoe Maak Ik Een Ontslagbrief Op

Hoe Maak Ik Sollicitatiebrief

Hoe Maak Ik Een Inhoudsopgave

Hoe Maak Ik Een Mooie Strik

Hoe Maak Ik Een Vleermuizenkast